Când gentuţa vine!!!

suitcase_full_of_money.jpgPe când încă eram stundetă in anul întîi un coleg a compus un cântec care reda viaţa studenţiască. Am râs foarte mult la acest cântec, pentru că avea în sine nişte momente de care poţi să ai parte numai dacă eşti student. O parte din versuri sunau cam aşa:

„Când gentuţa vine

Studenţimea papă bine

Dar când gentuţa nu-i

Studentul îşi pune pofta în cui”

Cu adevărat, zilele de luni, marti, şi puţin din ziua de miercuri, studenţii sunt pe distracţii, multă mâncare, bani, prieteni, veselie, mare bucurie. Proaspeţi veniţi de acasa, cu genţile arhi-umplute de bunătăţuri, carne, conserve, cartofi, dulciuri, etc. Începând cu ziua de joi şi până la sfârşitul săptămânii, peste tot e linişte, jale pe la cămin. Vezi studeniţii spăsiţi, ochind în stânga şi dreapta vreunul care poate mai are ceva bani să-ţi împrumute: „Măi tu n-ai să-mi împrumuţi vreo 5-10 lei, pîna Duminică sau pâna Luni”. Se încep ospeţiile, te gândeşti oare ce neamuri m-ai sunt pe la Chişinău, şi pe care nu le-am vizitat de mult, „Poate mă vor pune la masă, un borş cald şi tot e înainte”.

La fel se incep telefoanele: „Mămică, mata n-ai putea să-mi trimiţi vineri geantă, că eu nu ştiu precis dacă vin acasă”. Şi ţii o fugă pâna la gară şi toată ziua te gândeşti „oare ce bunătăţi a m-ai trimis mama?”. Aşa se chinuie studenţii, aşa se chinuie părinţii, aşa se chinuie gentuţile. Cei drept când vine gentuţa nu-i de glumit, toată lumea îşi aduce aminte de tine, te trezeşti că eşti prieten cu tot câminul, şi toţi au treabă pe la tine. „Ce mai faci, cum la tine, ştii… dar noi de mult nu ne-am văzut, eu azi am să trec pe la tine! Ve-i fi acasă?” Iată ce face o gnetuţă trimisă şi primită la vremea potrivită.

Iată aşa trece viaţa studenţească, cu momente de neuitat, cu prieteni adevăraţi şi „săritori la nevoie” când nevoia este!

Lasă un răspuns

