Divorţul- rană în inima copilului!

A fost o perioada când familia noastra a trecut prin mari probleme care s-au soldat într-un final cu divorţul părinţilor. Era greu pentru noi, insa aceasta nu a şters dragoste ce o port pentru ambii părinţi. Nu am simţit acelasi lucru din partea lor, mai precis din partea tatălui meu. Mă doare mult ruptura care s-a produs şi răceala care s-a lasăt peste relaţia noastră. Dar anume acestea sunt implicaţiile divorţului: ruptură, nesiguranţă, neîncredere.

Astăzi multe familii, când decid să divorţeze, mai puţin se gândesc la efectul pe care îl va avea acest asupra copiilor săi. Sigur apar nişte gânduri fantome, de genul: „Ce va spune lumea?” sau „Cum mă voi descurca singur/ă?” Însă acestea sunt uşor uitate sau înlocuite cu altelea. Divorţul însă răneşte adînc inima copiilor.

În primul rând apare simţul singurătăţii, copiilor li se pare că numănui nu-i pasă de el, toţi îşi fac interesele iar părerea lui cu adecărat nu contează. În cazul divorţului părerile copiilor sunt întotdeauna pentru păstrarea familiei, prezenţa ambilor părinţi. Absenţa unui părinte întotdeauna va lăsa o lacună în inima copilului, care este singurătatea.

Copii se simt vinovati de problemele părinţilor, mai ales din cauză divorţului. Este o stare inexplicabilă însă copilul simte întotdeauna durere şi ură în primul rând faţă de sine când în familie apar astfel de probleme. El se simte sursa confluctului, cu toate că nu este aşa.

Neîncrederea faţă de sine, faţă de puterile proprii şi capacităţi personale sunt la fel o consecinţă a divorţului părinţilor. Pentru că lipseşte educaţia permanentă a ambilor părinţi, întotdeauna apare simţul de neîncredere în ceea ce face, frica că oamenii nu-l vor aborda serios din pricina problemelor ce le are în familie.

Scumpi părinţi, aceastea sunt doar câteva din consecinţele ce la poate avea divorţul asupra unui copil. Sunt multe problema care atacă familia, însă divorţul nu este soluţia cea mai potrivită. Sfintele Scripturi ne spun „…ce a împreunat Dumnezeu, omul să nu despartă.” Noi oamenii avem puterea de lua decizii, insă ca aceste decizii să fie potrivite, ele trebuiesc luminate de Dumnezeu, iar El este total impotriva despărţilor. Divorţul nu este decizia potrivită pentru rezolvarea problemelor în familie.

9 gânduri despre „Divorţul- rană în inima copilului!

  1. Victoria

    Sunt intr-o problema de acest gen…Avem 2 copii care sunt totul..Dar acum trecem printr-o perioada la care am primit raspunsul citind acest articol..

    Răspunde
  2. andrei

    si eu am aceiasi problema.mama este plecata in italia si a decis sa nu se mai intoarca acasa deoarece considera ca numai poate trai alaturi de tata.ce sa fac?
    ajutatima va implor

    Răspunde
    1. Alina Druta Autor post

      Andrei, situatia ta a fost exact ca si a mea. Astazi, majoritatea femeilor plecate peste hotare nu mai doresc sa se intoarcă la sotii lor, care in timp ce ele erau acasa nu le-au tratat bine. Aceasta nu este o scuza desigur. Acum tu trebuie să-l ajuti pe tatal tau sa o cucereasca din nou pe mama ta, vorbeste cu el despre asta si ajutal si tu, asa ca ea sa vrea sa vina inapoi. Orice om daca a fost undeva unde a fost tratat mai bine cu greu ar vrea sa se întoarca undeva unde este tratat urit. La fel vorbeste si cu mama si spunei cit de important este pentru tine ca ei sa ramina impreuna si ca ea sa se intoarca acasa. Ai curaj si speranta!

      Răspunde
  3. catalin

    Eu am 13 ani… si parintii vor sa se desparta pentru ca tata sia gasit pe altcineva deoarece nu era multumit cu mama(la relatiile sexuale)… si a zis ca persoana respectiva ii ofera mai multe satisfactii… eu nu stiu ce sa fac… un sfat ?

    Răspunde
  4. catalin

    apropo am uitat sa mentionez daca cumva fereasca Dumnezeu se despart eu cu cine ar trebui sa raman ?tata are o situatie financiara mai buna dar este plecat pana in noapte nu stiu poate femeia cu care sta ar putea avea grija de mine… dar mama sta mai prost cu situatia financiara dar totusi dragostea de mama e puternica intotdeauna… ce ar trebui eu sa fac ?

    Răspunde
    1. Alina Druta Autor post

      Draga Catalin, imi pare rau de situatia in care te afli si imi dau seama ca nu este usor. Sa tatal meu plecase cu alta femeie și ameninta cu divort, pina la urma a venit inapoi. Imporatant este ca tu sa vorbesti cu el pe cit se poate de serios si sa-i spui cit de mult conteaza pentru tine si pentru Dumnezeu ca sa ramineti impreuna ca si familie. Este greu sa-ti confrunti parintii dar uneori trebuie sa o faci ca sa salvezi familia. Incurajeazate si nu da miinile jos, vorbeste si mamei tale. Uite iti recomand un articol pe care sa-l citesti inainte da a vorbi cu tatal tau (intra aici), si unul pentru mama ta (intra aici). Puteti sa le cititi chiar impreuna. Domnul sa ti dea intelepciune si sa te ajute sa iti cistigi parintii.

      Răspunde
    2. Mihaela

      Asta trebuie sa te gandesti foarte bine 🙂 In functie de relatia pe care o ai cu fiecare. Eu am 14 ani, si am ales sa stau cu mama. Stiam ce va urma, tata se va departa, si usor usor, nu voi mai avea o relatie de familie cu el. Asa s`a intamplat. Dar sincer, nu regret. 🙂 Mai bine in siguranta si fericita cu mama, decat plina de bani si mereu trista cu tata 🙂
      Daca spui ca o iubesti pe mama ta mai mult.. Ramai cu ea. Eu am ales in cateva secunde, nici nu stiam unde ma duc cand am fost sa ma decid 🙂 Daca vrei putem sa mai vorbim [ganja.bunny e id`ul 🙂 ]

      Răspunde
  5. Miky

    Dar daca tatal/sotul este un om violent din toate punctele de vedere,fizic,psihic…etc.Poate oare un copil traii in teroare si cu frica de a mai venii acasa?! Draga Alina Druta,sunt foarte multe situatii de gen violent la care ai nevoie de solutii pentru tine ca femeie si in primul rand la traumele copiilor.Trebuie sa te gandesti la psihicul copiilor tai si la viitorul lor.Eu sant o femeie care dupa 13 ani de casnicie am divortat din cauza violentei domestice,iar copilul meu in varsta acum de 13 ani,a vazut tot ce nu trebuia sa vada,are probleme psihice din punct de vedere traumatic si are tratament psihiatric.Ii este frica sa ramana singur in casa de teama ca tatal sau sa nu vina dupa noi si totusi au trecut 4ani de cand am divortat.Am un sot care imi divinizeaza copilu si se poarta cu el cum tatal lui niciodata nu a facut-o.Atunci,ce este de facut in cazul asta?!Sa lasi copilul sa traiasca in teroare?!Crezi ca el(copilul)se simte bine cand vede ca tatal lui o bate pe mama lui,iar el (copilul)isi doreste sa-si apere mama si este neputincios?! Deci,depinde foarte mult situatia in sine,psihicul copilului,fericirea lui(a copilului).Crezi ca e bine ca,copilul sa vada asta in casa lui?! Crezi ca,copilul este fericit cu astfel de viata?!Si in primul rand in mare parte,copii care traiesc traume de violenta in familie,cu siguranta in viata adulta vor fi ca persoanele negative din familia lor,fara puterea de a constientiza raul cel pot face in jurul lor. Deci?!

    Răspunde

Lasă un răspuns

