Cum să procedezi cînd eşti dispreţuit pe nedrept?

Nu demult am început să studiez cartea Isaia, din Biblie. Este o carte extraordinară, iar dacă ai la îndemână Biblia de Studiu Biblic Inductiv, care este un gid nemaipomenit pentru studiere Sfintelor Scripturi, poţi descoperi singur toate comorile ascunse în Ea.

 

De ce am ales să vorbesc despre dispreţ?

Au fost situaţii în viaţa mea când am trecut prin dispreţul unor oameni. Poate nu eram atăt de bine înbrăcată sau gîndeam diferit, nu aşa cum gândesc ei. În acele clipe eram supărată în primul rînd pe mine, pentru că credeam că trebuie să fie ceva greşit în mine dacă oamenii mă dispreţuiesc. Apoi eram supărată pe însăşi cei care se comportau cu mine în felul acesta. Cum să procedezi în astfel de situaţii, ce trebuie să ştii şi cum trebuie să te comporţi? Acestea erau câteva întrebări la care eu încercam să găsesc răspuns şi acum l-am găsit în cartea Isaia.

 

Nu te teme de oameni. Cînd oamenii te dispreţuiesc începi să te simţi mai inferior lor şi să-ţi pierzi curajul, eşti tentat să schimbi ceva în comportamentul tău ca să le fii lor mai plăcut. De exemplu: când am spus prietenilor mele ca vreau să mă păstrez virgină până la căsătorie, ele au răs de mine şi au început să facă glume proste pe seama mea tot timpul cînd ne întălneam. Vorbele lor erau jignitoare pentru mine, însă asta nu înseamna că eu trebuie să-mi comformez principiile mele după părerile lor. Iată ce scrie Isaia:

 

Astfel cei răscumpăraţi de Domnul se vor întoarce, vor veni în Sion cu cîntări de biruinţă, şi o bucurie vecinică le va încununa capul; îi va apuca veselia şi bucuria, iar durerea şi gemetele vor fugi. Eu, Eu vă mîngîi. Dar cine eşti tu, ca să te temi de omul cel muritor, şi de fiul omului, care trece ca iarba, şi să uiţi pe Domnul, care te-a făcut, care a întins cerurile şi a întemeiat pămîntul?

Vor veni vremuri, cînd, oamenii vor roşi din cauza că au răs de tine, lasă-L pe Dumnezeu să te mîngăie şi caută în continuare să-I fii plăcut Lui.

 

Urmează exemplul Domnului Isus. Nu este un exemplu mai reprezentativ la acest subiect decît cel al Domnului Isus:

 

Dispreţuit şi părăsit de oameni, om al durerii şi obicinuit cu suferinţa, era aşa de dispreţuit că îţi întorceai faţa dela El, şi noi nu L-am băgat în seamă. Cînd a fost chinuit şi asuprit, n’a deschis gura deloc, ca un miel pe care-l duci la măcelărie, şi ca o oaie mută înaintea celor ce o tund: n’a deschis gura.

 

Suferinţele noastre nu pot fi puse alături de suferinţele Lui. Cu atît mai mult noi trebuie să avem atitudinea Lui în astfel de momente. Să nu răspunzi cu ură sau cu dispreţ, ci mai degrabă continuă să tratezi, pe cei ce te dispreţuiesc, cu dragoste şi bunăvoinţă.

 

Priveşte lucrurile din perspectiva lui Dumnezeu. Aflîndu-te în astfel de situaţii, cu greu poţi să înţelegi că vrea să facă Dumnezeu. Mai mult, de multe ori te trezeşti că cărteşti împotriva lui Dumnezeu şi te întrebi de ce îngăduie ca oamenii să se comporte cu tine astfel.

Căci aşa vorbeşte Cel Prea Înalt, a cărui locuinţă este vecinică şi al cărui Nume este sfînt. „Eu locuiesc în locuri înalte şi în sfinţenie; dar sînt cu omul zdrobit şi smerit, ca să înviorez duhurile smerite, şi să îmbărbătez inimile zdrobite.

Cînd eşti dispreţuit, priveşte în continuare la Dumnezeu, care este cu tine cînd eşti zdrobit şi poate să te ridice atunci când unii oameni te doboară. El îţi va îmbărbăta inima şi îţi va înviora duhul, ca să poţi să mergi mai departe.

 

 

2 gânduri despre „Cum să procedezi cînd eşti dispreţuit pe nedrept?

  1. comment

    Da, si ce faci atunci cand pur si simplu dispretuiesti, atunci cand actiunile si, mai ales gandirea unui om nu’ti convine, deoarece sunt liberale si total diferite de ale voastre, a?

    Răspunde

Lasă un răspuns

