Cum să te alimentezi când eşti însărcinată?

Foarte multe femei odată ce află că sunt însărcinate se confruntă cu numeroase întrebări, de genul: cum trebui să se alimenteze, să rămână la regimul de pînă acum, să dubleze cantitatea, de câte ori pe zi să mănânce? Renumita fraza „mănânci pentru doi” ar fi o soluţie dar dar asta nu înseamnă să trebuie să mănânci dublu, mai ales cînd vezi că cântarul arată că ai adăugat în patru luni ca pentru toate nouă atunci cu greu te poţi conduce după ea. Eu personal m-a confruntat cu asemenea întrebări şi iată mai jos cîteva sfaturi.

– Tot dar puţin diferit. În general femeilor însărcinate le este permis să mănânce absolut orice din ceea ce au mâncat pînă la sarcină. Un lucru foarte important este că trebuie să evite cât mai mult posibil sarea în alimente. Ideal ar fi în general să nu folosească deloc sarea în mâncare, pentru că ea opreşte apa în organism şi respectiv cresc şi kilogramele.

– Supele sunt ideale. Atât pentru stomacul supărat cît şi pentru copil. Nu contează ce fel de supă important este să fie cît mai bogată în carne şi legume. Carnea trebuie să fie ca la ea acasa, mai cu seama cea de vită şi pasăre, pentru că ea furnizează mult fier ideal pentru dezvoltarea sănătoasă a copilului.

– Evitarea citricilor ca portocalele, clemantinele, ananasul, în timp de sarcina este foarte recomandată, sau cel puţin să fie folosite în cantităţi foarte mici, doar de gust. De obicei aceste produse pot provoca alergie la copil dar nu în toate cazurile.

– Calciul şi alimente bogate în substaţie nutritive. Cerinţa de calciu este de 50 procente mai mare atunci când eşti gravidă, în special în timpul primelor două luni când dinţii copilului şi oasele începe a se forma. Alimente bogate în calciu sunt laptele şi produsele lactate precum iaurt şi brânză. Veţi avea nevoie de patru sau cinci porţii pe zi (o porţie este egal cu 1 cana de lapte, 1 pahar de iaurt sau de aproximativ 30 g de brânză). Alegeţi conţinut scăzut de grăsime sau degresat. Alimentele trebuie să fie cât mai proaspete, legumele şi fructele de exemplu ca să-şi păstreze cât mai bine substaţele nutritive nu trebuie ţinute la lumina şi caldura, întrucât se alterează şi pierd din vitamine.

– Din 3 in 3 ore sau cel putin cinci mese pe zi. Când eşti însărcinată mâncarea se digeră mai repede şi respectiv mănânci mai des. Mesele trebuie să fie mici ca volum aşa ca să nu simţi stomacul încărcat. Îmbuibările nu sunt bune de loc nu numai în cazul femilor însărcinate dar şi pentru toţi oamenii de rând. Iată ce spune Apostolul Pavel despre aceasta:

“Şi faptele firii pământeşti sunt cunoscute, şi sunt acestea: preacurvia, curvia, necurăţia, desfrânarea, închinarea la idoli, vrăjitoria, vrăjbile, certurile, zavistiile, mâniile, neînţelegerile, dezbinările, certurile de partide, pizmele, uciderile, beţiile, îmbuibările, şi alte lucruri asemănătoare cu acestea. Vă spun mai dinainte, cum am mai spus, că cei ce fac astfel de lucruri, nu vor moşteni Împărăţia lui Dumnezeu.” Galateni 5:19-21

Nici Dumnezeu nu priveşti bine oamenii care mânăncă peste măsură mai mult.

De kilogramele adunate pe parcursul sarcinii depinde în mare parte însăşi naşterea, starea mamei şi kilogramele copilului, de aceia este foarte important să urmărească ce şi cum mânăncă tânăra mamă de la început.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s