Greşeli majore în ţinerea unei diete de slăbire

Când ţinem o dietă sunt anumite greşeli pe care la comitem crezând că ele de fapt sunt avantaje însă ele pot tărăgăna procesul de slăbire şi nu ne ajută să obţinem rezultatul mult dorit. Unele persoane ţin dietă cu orez, suc de măr, grapefruit dar din moment ce încearcă să mănânce mâncare obişnuită ajung din nou la kilogramele vechi. Care este cauza?

1. Dieta categorică – Acest tip de dietă „perfectă” se referă la acele persoane care vor să slăbească rapid şi nu mănâncă practic nimic sau se limitează cu mâncarea foarte puţin calorică. Medicii nu recomandă acest tip de dietă pentru că fac metabolismul foarte leneş la consumarea caloriilor stocate. Odată ce reâncepi să mânănci mâncare obişnuită ai toate şansele să revii la kilogramele de mai înainte ba chiar mai mult.
2. Evitarea micului dejun – La prima vedere pare o cale foarte eficientă în evitarea unor calorii în plus, dar care te va ţine flamând pe tot parcursul zilei. Micul dejun, care este bogat în proteine şi fibre, poate reduce foamea pe parcursul zilei. De fapt, studiile arată că oameni care mănâncă în fiecare dimineaţă micul dejun au mai multe şanse de a menţine o greutate sănătoasă, decât cei care încep să mănânce la amiază.
3. Renunţarea la snack – Oamenii care mănâncă mai multe mese mici şi gustări pe zi, au mai multe şanse de aşi controla foamea, da şi să piardă în greutate. Snacking– ul ajută la menţinerea metabolismului dumneavoastră. la un nivel înalt, în special în cazul în care gustările sunt bogate în proteine. Fructe cu coajă lemnoasă, cum sunt nucile, pot fi o alegere bună.
4. Încărcare de produse cu conţinut scăzut de grăsime – Produsele scăzute de grăsime sunt foarte potrivite într-o dietă, însă de multe ori se întâmplă că ajugem să facem abuz de acestea fiind consolaţi de gândul că ele nu îngraşă. Greşit! O felie de tortă mare „degresată” poate face cât o felie de tortă obişnuită doar în cantitate mai mică.
5. Desconsiderea lichidelor – Este cea mai simplă greşeală care trebuie neapărat de corectat. Apa este crucială în arderea caloriilor. Cercetările au arătat că adulţii care beau 8 pahare de apă pe zi au mai mult şanse în arderea caloriile spre deosebire de cei care beau mai puţin. De aceia încercaţi să adăugaţi la fiecare masa şi gustare câte un pahar de apă.
6. Evitarea lactatelor – Foarte multe persoane când ţin o cură de slăbire ocolesc lactatele precum laptele, brânza sau îngheţata, pe când ele pot fi un plus enorm. Unele cercetări sugerează că organismul arde mai multă grasime atunci când are suficient calciu şi produce mai multă grăsime, atunci când este lipsit de calciu. Suplimente de calciu nu dau acelaşi randament sau beneficii, astfel încât produsele lactate pot avea alţi compuşi care lucrează mult mai eficent. Cele mai multe Nutriţioniştii recomandă folosirea produselor lactate precum laptele, brânza sau iaurtul, doar trebuie să fie degresate.
7. Cântăritul în fiecare zi – Cântărirea de zi cu zi este o reţetă pentru frustrare şi nu dă informaţii utile. Cel mai bine este să te cântăreşti minim odată pe săptămână.
8. Scopuri nerealiste – Când te avântezi în ţinerea unei cure de slăbire şi te aştepţi să pierzi 10 kg timp de o săptămână, va părea un eşec dacă vei pierde doar 5 kg, cu toate că nu este aşa. Rezulatul: în loc să te bucuri vei renunţa la dietă fiind descurajat că nu ţia atins scopul. O ţintă realistă este fundamentală pentru o dietă de succes.
9. Lipsa exerciţiilor fizice – Când nu sa face sport în timpul unei diete toată povara slăbirii este pusă doar pe dietă. Dacă sunteţi mai activ, puteţi mânca mai multe din lucrurile pe care le placeţi – şi încă mai pierdeţi în greutate. Cheia este să găseşti ceea ce îţi place. În cazul în care fuga pare plictisitoare, încercaţi înotul, balet, ciclism, etc. Puteţi încerca, la diferite activităţi, până când găsiţi unul care vă este mai caracteristic.

Într-un final, procesul de slăbire nu trebuie să aducă obsesie. Cunosc multe fete care au facut din aceasta o dramă adevărată pe când situaţia nu era atăt de gravă. Şi cum a spus şi apostolul Pavel:” Toate lucrurile îmi sunt îngăduite, dar nu toate sunt de folos; toate lucrurile îmi sunt îngăduite, dar nimic nu trebuie să pună stăpânire pe mine.” (1 Corinteni 6:12). Nici mâncarea nici slăbirea nu trebuie să ne obsedeze. Important este să ştii să te bucuri în orice situaţie, aşa cum eşti şi doar să urmăreşti ce mănânci, asta nu va stricat niciodată.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s