Moldova copleşită de frică

Aşa se întâmplă că nici săptămâna trecută nu am aflat care va fi data alegerilor anticipate parlamentare. Defapt am anticipat că săptămâna aceasta vom şti, însă nu a fost să fie, probabil la următorul număr al ziarului vom cunoaşte.

Să ştiţi că în societatea noastră bântuie sentimente de frică, oamenii au intrat într-o stare sau apatie de frică pe motivul că comuniştii se pot întoarce la putere. Aud tot mai multe voci care spun că daca vin comuniştii la putere eu pur şi simplu vor pleca din ţară şi nu se vor mai întoarce niciodată. Am impresia că chiar şi politicienii au frică de comunişti ca aceştea să nu se întoarcă înapoi, sau doamne fereşte să îşi găsească acoliţi pentru a forma o majoritate. Starea aceasta este peste tot, chiar şi undeva în inima mea.

De multe ori spune-am că următoarele alegeri vor decide odata şi pentru totdeauna influenţa comuniştilor, fie aceasta se va diminua fie va creşte. Politicienii care sunt acum la guvernare dar şi partidele cu o orientare democrată şi anticomunistă trebuie să depună un efort supranatural pentru ca în următoarele alegeri să obţina câştigul absolut şi necontestat împotriva opoziţiei de acum.

Spune-am că oamenii trăiesc momente de frică, iar omul de multe ori când este în pragul fricii i se împietresc mâinile, minte şi nu face nimic. O ştim cu toţii că de frică îţi vine să fugi şi să nu mai faci nimic. Sper că nu se va întâmpla acest lucru în cazul nostru, am credinţă că cetăţenii noştru vor fi în stare să acţioneze şi să-şi decidă singuri soarta.

Recunosc că am o ciudă mare pe oamenii (chiar prieteni) care spun direct că nu vor merge la vot, pur şi simplu eu nu voi merge la vot şi gata, nu am mers niciodată şi nu voi merge nici acum. Doamne dă minte şi înţelepciune poporului nostu ca să înţeleagă cât de important este să meargă la vot. De atitudinea lor depinde viitorul meu şi al copiilor mei. Chiar dacă la vot merg doar unii, consecinţele le tragem toţi, afectaţi suntem cu toţii.

Scuza unei asemenea atitudini este că nimeni nu face nimic, oare acest lucru nu ar trebue să ii pună pe gânduri pe actualii politicieni, eu zi că da. Oamenii au toate drepturile să fie îngrijoraţi şi nemulţumiţi, pentru că în ţara aceasta, de mulţi mulţi ani nu s-a mai făcut nimic bun şi productiv pentru cetăţean. Oamenii sunt puşi singuri în situaţia de merge peste hotare sau la compromisuri pentru aşi crea un trai mai bun.

În acest sens trebuie să se creeze o coeziune, politicienii trebuie să dea încredere celor ce nu merg la vot, iar ei să se ţină de promisiuni.

Aşteptăm data alegerilor.

Ion Druţă

Un gând despre „Moldova copleşită de frică

Lasă un răspuns

