Listele electorale II şi bussinessmanii

În articolul de azi revin la listele electorale despre care am vorbit anterior. Este totuşi straniu că din atâtea campanii nu am învăţat ce fel de oameni trebuie să dăm lumii acesteia. Este trist să constat că mintea noastră a rămas învechită şi la capitolul acesta.

Iarăşi suntem puşi în situaţia de a alege o echipă nu de politicieni ci bussinessmeni care numai Dumnezeu ştie ce caută ei în politică. Deci îmi pun eu întrebarea pe cine să mai aleg, iarăşi oameni care şi aşa o duc bine, ei venind în politică doar pentru aşi apăra interesele?!

Sigur fiecare lider de partid se hrăneşte cu ideea că omul de afaceri pe care îl are în echipa s-a şi care aduce banii, este un om integru şi vrea binele ţării, sau poate tot acestui lider nici nu-i pasă ce interese mai are afaceristul, doar să dea bani.

Sunt puternic convins că în locul acestor oameni de afaceri, care se joacă cu banii și a căror îngrijorare principală este multiplicarea lor, se poate de găsit oameni care cel puţin nu au interese de genul acesta. Să nu mai mergem după filosofia că “acesta deja are de toate şi el nu va fura”, viaţa ne-a arătat că este invers.

Deci s-a început o nouă campanie plină de incertitudini, plină de neîncredere, care nu ne fac bine nimănui. Nu vreau să zic nimic mai mult, decât uitaţi-vă la comunişti cum şi-au făcut lista. Între partidele democratice au rămas atâţea oameni concreţi înafară listei, la Partidul Democrat de exemplu Oazu Nantoi, dar mai sunt o sumedenie de oameni din teritoriu care duc greul partidelor şi nici nu sunt luaţi în seamă.

Nu am văzut toate listele electorale pentru că nici nu sunt de găsit, însă pe care le-am văzut nu mi-au plăcut, cu excepţia celor de la PL, mi s-a părut mai bună. Interesantă va fi liste celor de la PLDM, MAE, cel puţin în momentul acesta încă nu sunt gata listele. Dar am auzit că pe listele PLDM este Chiril Lucinschi fiul lui Petru Lucinschi, mă gândesc oare ce poate oferi omul acesta politicii moldoveneşti. Nu ştiu ce număr este însă în locul lui poate sta altcineva.

Politica listelor a apărut probabil de când au apărut şi partidele, datorită lor se strecoară tot felul de anonimi care ajung în parlament sau alte funcții înalte pe criteriul banilor. La noi se creează o tradiţie proastă care ne trage în jos. Observaţi în faţa partidului stă un om deştept, cu aptitudini serioase care trag la public, iar în spate tot felul de ….

Ce să mai vorbim fraţilor, când merge vorba de o listă comună unde să fie incluşi o serie de oameni serioşi care ar putea scoate ţara din impas, toţi se fac una cu pământul, iar în listele lor personale fac ce vor. Până la urmă interesul ţării e departe de ce avem noi la moment.

Treziţi-vă stimaţi politicieni şi mai făceţi curăţenie prin liste, cât mai este timp.

Ion Druţă

Lasă un răspuns

