Anul Nou la ușă bate

Iată-ne la finalul acestui an. Parcă am rămas cu impresia că ceva sa mișcat în Republica Moldova însă nu este ceea ce ne-am fi dorit noi defapt. Anul 2010 nu ne-a impresionat cu nimic notabil înafară de faptul că am avut o guvernare democratică căruia nu avem ce să-i reproșăm din cauza timpului scurt care l-au avut la dispoziție.

La fiecare sfârșit și început de an avem parte de discursuri triumfaliste ale președinților pe care îi mai prinde anul. Aceștea neobosiți la ora 12 de noapte ne citesc în viteză de pe ecranul din față toate realizările pe care le-au avut. Îmi aduc aminte de Vladimir Voronin pe care nici mai mult nici mai puțin, am fost nevoieți să îl ascultăm timp de opt ani de zile în fiecare seară de revelion. La el discursul se împărțea în două, prima parte viza succesele iar partea a doua vorbea despre cei vinovați de insuccese.

Anul acesta însă ne va vorbi pentru a doua oară Mihai Ghimpu care probabil va spune că am învins comuniștii iar Alianța pentru Integrare Europeană este aceea care a adus democrația pentru prima dată în RM. Despre alianță a vorbit anul trecut, anul acesta alianță încă nu există, sau poate până pe data de 31 februarie se rezolvă și cu aceasta. Cel mai probabil nu se va rezolva nimic până atunci.

Noi cetățenii RM am ajuns să nu mai avem emoția de a crede în cele spuse de politicieni. Totul se învârte în jurul intereselor personale și chiar procesul acesta de consultări între partidele parlamentare ne spune cât suntem de nenorociți. Nici prin cap să ne treacă că o nouă alianță democratică tărăgănează atât de mult având deja zeci de runde de negocieri, parcă am fi la o luptă de box. Să nu ne mai punem întrebarea de ce suntem așa de săraci.

Așa cum spuneam în anul acesta le-am trăit și bune și rele încă nu știm clar care dintre acestea au prevalat. Important însă este să ne tragem singuri nouă o linie și să vedem unde am greșit ca și cetățeni. Poate am crezut în cine nu trebuie prea mult, poate am acordat încredere celor care nu merită, sau poate am votat fără să chibzuim prea bine. În anul care vine trebuie să luăm atitutudine. Să recunoaștem unde am greșit și să ne corectăm.

Anul Nou începe cu Nașterea Domnului Isus, de la El începe numărătoarea și împreună cu El a luat naștere o nouă eră. Fie ca anul care vine să înceapă cu Domnul Isus în fiecare inimă.

Iată ce spune biblia despre El:

„El era în lume, şi lumea a fost făcută prin El, dar lumea nu L-a cunoscut.
A venit la ai Săi, şi ai Săi nu L-au primit.
Dar tuturor celor ce L-au primit, adică celor ce cred în Numele Lui, le-a dat dreptul să se facă copii ai lui Dumnezeu” (Ioan 1:10-12)

El a făcut lumea și lumea nu-L cunoaște. E timpul ca în anul 2011 să facem cunoștință cu Cel care ne-a creat pe pământul acesta.

La Mulți Ani!

Ion Druță

Lasă un răspuns

