Mie dor de campanie

Alegeri vitale pentru Republica Moldova

Parcă mi se făcuse dor de o nouă campanie electorală, chiar îmi zic de multe ori, când voi mai ajunge să votez din nou, pentru că anii trec şi de prea puţine ori am făcut-o.

Vă daţi seama probabil, este o glumă ce spun eu, chiar dacă, când, eram copil îmi doream enorm să ajung la vârsta majoratului ca să votez, mi se părea un lucru interesant. Acum însă am ajuns să înţeleg că este prea greu mai ales dacă trebuie să o faci des.

Suntem cu un pas în campania electorală pentru alegerile locale, fiecare sat, oraş, raion dacă vreţi îşi vor alege gospodarii şi conducătorii de lance al localităţii natale. Am ajuns să scriu la acest subiect având sentimentul că mulţi din cetăţenii mei dar şi politicieni nu înţeleg cât de importante sunt aceste alegeri pentru Republica Moldova.

Poate cu excepţia oraşelor mai mari, prea uşor partidele deleghează candidaţi prin sate, diminuând parcă importanţa acestora. Sigur ce mare treabă este să ai un primar într-un sătuc ca „Sârcova” de exemplu care nu are nici câteva sute de locuitori, iar sărăcia este una lucie prin locurile acelea. Sau altfel vorbind, ajung să candideze din partea mai multor partide importante chiar cu reprezentanţă parlamentară, oameni necompetenţi sau cu o reputaţie proastă în sat oamenii fiind obligaţi să-i aleagădin cauza partidului care îl susţine.

Pentru orce localitate fie ea mică sau mare un primar bun valorează enorm. Mizeria şi înturenicul în care au ajuns marea parte din satele ţării noastre se datorează primarilor care fie nu şi-au îndeplinit promisiunile în faţa oamenilor, fie au devenit aşa din anumite interese. Dacă se fură la Chişinău, atunci vă spun un mic secret, în sate se fură şi mai tare. De la un primar la altul se fură, se fură şi nimic nu se face pentru binele oamenilor care-şi trăiesc toată viaţa acolo.

Aceste alegeri locale din 5 iunie trebuie să fie altfel decât toate de până acum. Să se aleagă oameni corecţi, oneşti şi competenţi în fruntea primăriilor pentru că doar astfel vom ridica satele la un nivel mai serios şi mai prosper. Partidele să cerceteze amănunţit ce persoane trimit în faţa oamenilor şi dacă aceste persoane vor face faţă unor asemenea provocări.

Îmi dau seama că aceste cercetări nu se fac amănunţit chiar dacă ar fi bine un asemenea procedeu dacă se vrea binele poporului. Mai mult ca atât majoritatea partidelor din lipsă de candidaţi trimit tot felul de incompetenţi în loc să renunţe la acele localităţi pe care nu le pot acoperi.

Îmi permit să spun că aceste alegeri sunt vitale pentru situaţia complicată în care se află Republica Moldova. Dacă nu ridicăm satele, atunci ne putem lăuda cu Integrarea Europeană la nesfârşit.

Ion Druţă

Lasă un răspuns

